Privatlivs- og personalepolitik

Denne privatlivs- og persondatapolitik er udarbejdet for at give dig som kunde hos Sanders IT Service og bruger af sanders.dk indsigt i, hvilke persondata vi behandler og hvordan vi behandler og beskytter dem.

Læs venligst hele vores privatlivs- og persondatapolitik for at få en klar forståelse af, hvilke rettigheder du har som kunde og vores behandling af data.

Hvad er personoplysninger?

En personoplysning er enhver form for information, der kan henføres til en bestemt person, også selv om personen kun kan identificeres, hvis oplysningen kombineres med andre oplysninger. Det kan f.eks. være navn, personnumre, registreringsnumre eller adresse, som gør det muligt at identificere en person ud fra oplysningerne eller en kombination af oplysningerne. Det vil sige hvis oplysningen er personhenførbar.

Yderligere indeholder personoplysninger også data som adfærd, købshistorik, økonomiske oplysninger m.v. Alle disse oplysninger benyttes af Sanders IT Service til at opretholde kunde- og leverandørforholdet mellem kunder og Sanders IT Service.

Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi?

En række oplysninger er nødvendige for, at Sanders IT Service kan handle med dig og din virksomhed samt opretholde en god servicering af kundeforholdet. Nedenstående oplysninger bliver indsamlet af Sanders IT Service og behandlet jævnfør persondataloven.

• Firmanavn
• Navn på kontaktperson
• Fulde adresse
• Telefonnummer
• Email
• CVR-nummer

Hvornår indsamler og behandler vi oplysninger?

Sanders IT Service indsamler og behandler oplysninger, når du:

• Opretter en konto
• Foretager køb
• Sender forespørgsler og interagerer med Sanders IT Service på anden vis.

Sanders IT Service indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at levere en ydelse eller et produkt, markedsføre ydelser og produkter eller behandle forespørgsler.

Sanders IT Service indsamler og/eller køber ikke personhenførbare oplysninger fra tredjemand. Bemærk at ved fakturering opbevares fakturerings- og bankoplysninger i henhold til gældende love på området herunder hvidvasknings- og bogføringsloven.

Hvad bruger vi oplysningerne til?

Vi kan gøre brug af den indsamlede information på følgende måder:

• Til at bedre at kunne servicere dig og din virksomhed ved henvendelser
• Til opfølgning på henvendelser
• Til generel markedsføring
• Til at kunne håndtere ordrer og gennemføre handler
• Til at behandle dine finansielle transaktioner
• Til at administrere din konto
• Til at optimere sanders.dk og nyhedsbreve
• Til at kunne give personlige anbefalinger og support baseret på købshistorik

Beskyttelse af dine informationer

Alle data og informationer vi indsamler gemmes og opbevares krypteret. Hjemmesiden gennemgås jævnligt for sikkerhedsbrister, malware m.m. Alle oplysninger opbevares udelukkende på lukkede netværk, der ikke kan tilgås udefra. Disse oplysninger kan kun tilgås af et begrænset antal medarbejdere med rettigheder til disse.

Bliver mine oplysninger videregivet?

Alle personoplysninger bliver kun videregivet internt for at kunne gennemfører en service eller en handel, eller til en betroet tredjemand, hvis oplysninger er nødvendigt for levering af varer, betaling, eller servicering.

Ved behov bliver oplysninger videregivet til:

• Inkasso eller andre retslige instanser
• Fragtselskaber
• Kreditselskaber
• Faktureringsselskaber
• Betalingsløsninger

Hvor længe opbevares dine personoplysninger?

Så længe du er aktiv kunde hos Sanders IT Service, opbevares dine data så længe, det er nødvendigt for at vi kan blive ved med at servicere dig på bedst mulig måde. Ønsker du at afbryde kundeforholdet, og ønsker du at få slettet dine data, bedes du tage kontakt på info@sanders.dk og oplyse at, du ønsker dit kundekort med navn, adresse, CVR-nummer, telefon og e-mail slettet.

Vi opbevarer regnskabsrelaterede dokumenter i 5 år. Det skal bemærkes, at det ikke er muligt at slette fakturerede handler.

Du kan til en hver tid kontakte Sanders IT Service på 29727490 eller på info@sanders.dk at få indsigt i, ændre eller slette dine oplysninger. Når først alle data er slettet, kan disse ikke genskabes. Ønsker du derfor senere at blive oprettet som kunde, skal du registreres på ny.

Bemærk: Data der kræves opbevaret ift. lovgivning kan ikke slettes på anmodning.

Datalækage og sikkerhed

Er der mistanke om sikkerhedsbrud eller datalækage fra Sanders IT Service, sættes der straks ind med procedurer for at vurdere lækagens omfang og underrette potentielt ramte kunder og brugere. Desuden vil datatilsynet blive underrettet inden for 72 timer, og der vil straks blive startet procedurer for at begrænse skadens omfang og få stoppet lækagen/sikkerhedsbruddet.

Har du mistanke om sikkerhedsbrud eller datalækage hos Sanders IT Service eller på sanders.dk, bedes du kontakte os.

Opdatering

Sanders IT Service vil løbende opdaterer vores privatlivs- og persondatapolitik efter behov.

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev